poniedziałek, 14 lipca 2014

PULPETY Z INDYKA DLA NIEMOWLAKA

Lubię gotować. Lubię przygotowywać posiłki dla Marysi. Gotowanie dla dziecka nie jest takie proste. Trzeba dobrze się zastanowić nad doborem warzyw, przypraw. Po pierwsze dlatego żeby smakowało, a po drugie musimy uwzględnić wiek dziecka i to jakie produkty może spożywać. Dużym ułatwieniem jest dla mnie w ostatnim czasie apetyt Córci i to że wszystko zaczęło Jej smakować.
W niedzielę zrobiłam pulpety. Bardzo proste i bardzo szybkie.





Składniki:


- pierś z indyka - moim zdaniem lepiej sprawdzi się tutaj kurczak, ponieważ indyk jest suchy
- 1 średnia marchewka
- o,5 pietruszki
- o,5 cebuli
- koperek
- żółtko
- ryż (ugotowany) - 4 łyżki
- majeranek, pieprz biały

Wykonanie:

Mięso należy zmielić. Na małych oczkach zetrzeć marchewkę i pietruszkę. Cebulę i koperek pokroić i wszystkie składniki wraz z żółtkiem i ryżem dodać do mięsa.



Przyprawić majerankiem i białym pieprzem (można wybrać inne przyprawy/warzywa)

Wyrobić średniej wielkości kulki


Gotować na parze


Pulpety można podawać np. z rosołem lub zrobić do nich sos na bazie jogurtu z czosnkiem i koperkiem. Pomysłów na podanie jest dużo.

SMACZNEGO! Wypróbujecie?


Jeżeli dziecko wcześniej jadło wszystkie wymienione produkty w przepisie to niezależnie od wieku możemy podać mu pulpety z indyka. Różnie dzieci mają rozszerzaną dietę, ale możemy przyjąć, że każde 7-miesięczne dziecko może jeść tą potrawę. 

58 komentarzy:

  1. na pewno sprawdzę przepis! Laura uwielbia i mięsko i warzywka, myślę ze jej beda pasowaly :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. U nas taki obiad się sprawdził :)

      Usuń
  2. u nas często są klopsiki, ale ostatnio króluje schabowy. Moje dziecko samo zaczęło domagać się prawdziwego kotleta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przychodzi taki moment, że dziecko samo zaczyna decydować co chce zjeść :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne! ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy takie gotowe pulpeciki moge zamrozic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. Ja tak zrobiłam i po rozmrożeniu wszystko było dobrze :)

      Usuń
    2. Czy jesli zrobiłam więcej pulpecików z indyka nie ugotowane schowalam do lodówki i przykryłam folia spożywczą mogę na drugi dzień ugotować je mojemu synkowi? Moj synek ma skończone 9 miesięcy.Pozdrawiam

      Usuń
  6. Do takiej ilosci skladnikow trzeba uzyc cala piers czy połówkę? Jak długo nalezy gotowac na parze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całą pierś z kurczaka, a jeżeli z indyka to takiej wielkości jak z kurczaka :) mniej więcej 150g
      Ja gotowałam ok. 15 minut pod przykrycie, ale czas gotowania zależy od wielkości pulpetów. Najlepiej po 15 minutach wyjąć jednego, przekroić i sprawdzić czy jest już ugotowany :)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba Twój blog, więc będę go chętnie odwiedzać i już na pewno skorzystam z proponowanych pulpetów. Tymbardziej, ze ostatnio zastąpiłam kurczaki indykiem i przede wszystkim staram się wszystko robić na parze:) Czekam na inne pulpeciki!:) Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! :) kilka nowych pomysłów mam już w głowie i na pewno niedługo pojawią się nowe wpisy. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Czy takie pulpety moga stanowić zbilansowany posiłek czy trzeba je z czyms podac? Ile dziecko powinno zjesc na porcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy podać tylko pulpety, a to z tego względu, że zawierają i warzywa i ryż. Ilość zależy od dziecka, moja córka zjadła 1,5 pulpeta i więcej już nie dała rady. Jeżeli dziecko chce więcej niż 2 pulpety to spróbowałabym podać jakąś surówkę i ewentualnie ziemniaki z tego względu, że niemowlak powinien zjadać tylko 10g mięsa, a pod koniec 1 roku życia 20g :)

      Usuń
  9. Czy mozesz przy przepisach zaznaczac od jakiego wieku dany posilek jest dopuszczalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że mogę. Po weekendzie przejrze wszystkie przepisy. Ale myślę że sporo przepisów jest tak mniej więcej od 7 miesiąc. W najnowszych zaleceniach juz nie ma czegoś takiego jak podział na wprowadzanie owoców/warzyw. Z takich podziałów to został nabiał :-)

      Usuń
  10. Moja córka (11 m-cy) uwielbia takie pulpeciki a jak są w sosie pomidorowym gotowane to nie mogę jej z kuchni wyciagnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Tak przygotowane mięsko dla dziecka jest idealnym obiadkiem :)

      Usuń
  11. Wstyd mi, ale zapytam - jak długo trzeba gotować na parze pulpeciki:)? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 10-15 minut, ale dużo zależy od wielkości. Zawsze można wziąć jeden i spróbować :)
      Jak tylko są jeszcze jakieś pytania, to proszę je zadawać :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Świetne! Zrobiłam dziecku, a sama zjadłam połowę :) Do moich zamiast koperku i majeranku dodałam natkę pietruszki i mieloną słodką paprykę. Następne spróbuję zrobić z łososiem. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę :) Z łososiem też muszę wypróbować :)

      Usuń
  13. Nie ma w nich nawet szczypty soli ?

    OdpowiedzUsuń
  14. co można dodać zamiast ryżu?

    OdpowiedzUsuń
  15. a pieprzem można już doprawiać 10-miesięcznemu dziecku? czy te pulpety wyjdą bez żółtka, bo dziecko uczulone?

    OdpowiedzUsuń
  16. Smakowicie wyglądają i na pewno dużo zdrowsze!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozumiem, że żółtko dodaje się surowe, tak?

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny przepis jutro wypróbuje a jak robisz sos pomidorowy i dodajesz go pózniej czy w trakcie gotowania pulpetów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie, ale moim zdaniem lepiej robić w trakcie gotowanie pulpetów :)

      Usuń
  19. Tak patrzę na te pulpety i się zastanawiam, jak je podajesz córce? Całe na talerzyku, a ona sama je je, czy potem rozdrabniasz i dajesz po kawałku? Mój synek (za parę dni skończy 8 mies.) jeszcze nie dostał takiego całego pulpeta do jedzenia. Na razie dostaje rozdrobnione jedzenie. Ewentualnie całe są chrupki kukurydziane, piętka chleba,kawałek marchewki, czy jabłka, itp.. Od paru dni coraz dłużej siedzi także chcę już posadzić go w siedzonku do karmienia no i żeby zaczął więcej próbować jeść sam. Na razie bałam się, bo nie siedział zbyt stabilnie, więc nie chciałam, żeby sobie czegoś nie zrobił łyżeczką, itp. ;) (choć może przesadzam z tym strachem...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny juz mam dość duże, ale dostawały albo w całości albo dzieliłam na ćwiartki, brały do ręki i jadły :)

      Usuń
    2. Dziewczyny juz mam dość duże, ale dostawały albo w całości albo dzieliłam na ćwiartki, brały do ręki i jadły :)

      Usuń
  20. dzięki za szybką odpowiedz:) dziś właśnie będę robić synkowi pulpeciki:) myślę, że mu zasmakują.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam właśnie szykuje obiadek w postaci tych pulpicikiw :), czy możesz mi podać przepis na ten sosik, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Można wrzucić pulpeciki na rosołek z dnia poprzedniego albo do wody i tak ugotować czy tylko na parze.

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie kolejny raz robie :) Są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie się czyta takie komentarze. Dziękuję serdecznie! :)

      Usuń
  24. Dzis zamiezam zrobic takie pulpeciki. Kiedys robilam juz starszemu synowi ale jakos mu nie przysmakowaly zreszta on nalezy do niejadkow.Przepis mialam ze swojej glowy. Teraz,zrobie dla maluszka 12 miesiecy zobaczymy czy mu posmakoja I skozystam z twojego przepisu.A kto wie moze I moj 9latek sie zkusi:-) I zrobie na parze.

    OdpowiedzUsuń
  25. pychotka....zajadamy się cała rodzinką

    OdpowiedzUsuń
  26. Fantastyczne! Prosimy o więcej pysznych zdrowych przepisów 😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Marchewka i pietruszka to gotowane czy surowe

    OdpowiedzUsuń
  28. witam,
    jestem laikiem w gotowaniu a tymbardziej dla mojego skarba (dopiero się tego uczę) więc pytam: żółtko dodała Pani surowe do pulpetów? ile mniej więcej trzeba je gotować? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Żółtko surowe a gotowała ok.15 minut mięso dość szybko się ścina. Oczywiście czas gotowania będzie też zależał od wielości pulpetow :)

      Usuń
  29. Witam, mam meeeega głupie pytanie, ale dopiero raczkuję w temacie gotowania dla malucha :( Jak najlepiej mogę podgrzać dla dziecka takie pulpeciki następnego dnia? mikrofali unikam. w garnuszku z wodą?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...