czwartek, 11 września 2014

PLACUSZKI Z CUKINII DLA DZIECI

Dieta mojej Córki cały czas się zmienia. Marysia poznaje nowe smaki, nowe konsystencje potraw. Nie zapominam o diecie niemowlaka, ale dzisiejszy przepis kieruje do dzieciaczków po pierwszym roku życia. Moim zdaniem do tego czasu nie powinno się podawać smażonych dań. Później też należy unikać tej formy przygotowywania jedzenia, ale wiadomo, że czasem jest to nieuniknione. Dzisiejsze placuszki są smażone bez dodatku tłuszczu
O właściwościach cukinni pisałam wcześniej (--> KREM Z CUKINII DLA NIEMOWLĄT).  Dlatego dzisiaj skupię się tylko na placuszkach. Moja rodzinka jest nimi zachwycona. Są bardzo delikatne, nie tworzy się na nich twarda skórka, dlatego nawet moje "dwu-zębne" dziecko sobie z nimi doskonale poradziło. Czas na konkrety! 



Składniki:

- średnia cukinia
- pół dużej cebulki
- jeden ząbek czosnku
- 2 małe jajka
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 5 łyżek mąki
- koperek
- pieprz
- majeranek

Przygotowanie:

Etap pierwszy

Cukinie umyć, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Lekko posolić i odstawić na kilka minut. Następnie odcisnąć z nadmiaru wody. Warto ponownie na kilka minut odstawić cukinie (już bez dodatku soli) i znowu odcisnąć nadmiar wody.

Etap drugi

Do startej cukinii dodajemy pozostałe składniki (cebulę i czosnek kroimy w drobną kostkę, a koperek siekamy) wszystko mieszamy łyżką.


Etap trzeci

Patelnię należy rozgrzać, a następnie nakładać ciasto. Smażyć z dwóch stron na złoty kolor

*Gotowego ciasta nie odstawiamy i jak najszybciej smażymy placuszki. A to wszystko z tego względu, że cukinia cały czas będzie puszczać wodę.

SMACZNEGO! :)

34 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę,że dodała Pani ten przepis,o który prosiłam przy temacie o zupce z cukinii;) na pewno w najbliższym czasie wypróbuję,bo mam dużo cukinii;) chyba nawet sama zjem,bo te paluszki z cukinii wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja napierw usmażyłam kilka placków dla córki a później dodałam trochę soli i resztę zrobiłam dla nas. Mąż powiedział, że mam robić częściej takie placki więc to jak dla mnie najlepsza pozytywna opinia i jestem pewna, że innym tez Będzie smakować :-) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Nie poleca Pani soli dla dzieci nawet w minimalnych ilościach?

      Usuń
    3. Nie polecam. Teraz prawie w każdym produkcie znajdziemy sól, jest zawarta też między innymi w pieczywie, dlatego dzieci na pewno w diecie mają jej wystarczającą ilość. Nadmiar soli zdrowiu nie służy, a szybko można się od niej uzależnić :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Czy placki nie przywieraja bez tluszczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są specjalne patelnie, na których można smażyć bez tłuszczu

      Usuń
    2. Użyłam patelni do smażenia bez tłuszczu i nic nie przywarło :-)

      Usuń
  3. Przepyszne mi wyszły i to nawet bez soli mi smakowało. Synkowi oczywiście też :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 15-miesieczny syn zachwycony placuszkami, maz rowniez☺ Podalam polane jogurtem naturalnym i wyjatkowo smakowaly nam w takim polaczeniu. Dziekujemy za przepis. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne placuszki . U nas zamiast maki platki owsiane zblendowane .

    OdpowiedzUsuń
  7. A ten cudowny przepis od jakiego miesiaca mozna podawac dziecku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym wolaka żeby nie bylo w tym cebulki,tylko czosnek.Ale przepis super ☺ Ja robilam zawsze z krojonych cukini lub kabaczków,ale krojonych w plasterki.Dobre z chlebkiem jako kanapka.Pozdrawiam ☺

      Usuń
    2. Zawsze można zamienić cebulę na czosnek, kto co lubi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. od którego miesiąca można podawac dziecku ?>

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś wypróbowałam, bardzo smakowały mojej 1,5 rocznej córci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. średnia cukinia to mniej więcej ile? 400 gram? Jaka ilość placuszków z tego wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ok. 300g Ile placuszków? Nie pamiętam, nie zapisałam, ale musimy mieć zupę żeby cała rodzina (4 osoby) się najadła :)

      Usuń
  11. Witam,
    Mam pytanie bo dobrze zrumienione placuszki wydają mi się być surowe w środku. Jak długo na patelni trzyma Pani placuszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile minut to nie wiem. Patrzę tylko na kolor. Ale może Pani dla pewności włożyć je na kilka minut do piekarnika.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję za expresową odpowiedź. A czy u Pani placuszki są takie mokre w środku, rozpadające się? Dziękuję.

      Usuń
    3. Są wilgotne ale nie rozpadają się. Proszę pamiętać żeby z cukinii wycisnąć jak najwięcej wody ;)

      Usuń
  12. Dobre są z sosem czosnkowym - jogurt, czosnek i przyprawy ;)
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy nadają się do ogrzania? Lub zamrożenia i odgrzania za tydzień?

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy da sie je zrobic w piekaniku np. na papierze? Nie mam akurat takiej patelni do smazenia bez tluszczu

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmmm zrobiłam dziś pyszne....tylko chyba zjadłam półsurowe, myślałam że tak musi być bo smakowo super! Mojemu dziecku też posmakowalo. W środku wyglądały na surowe były takie jak n iedosmaZone, ale skoro cukinię można jeść na surowo to chyba obędzie się bez sensacji brzusznych :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...