wtorek, 26 sierpnia 2014

ZUPKA Z SOCZEWICĄ DLA NIEMOWLAKA

Lubię gotować, lubię wymyślać nowe potrawy. Staram się gotować zdrowo, ale nasza kuchnia wiele
zyskała od kiedy gotuję również dla Marysi. Przygotowując posiłki dla Niej nie sięgam po najprostsze 
rozwiązania, muszę być bardziej kreatywna. Znalazłam kilka bardzo dobrych rozwiązań tylko dzięki Niej. 

Od dawna nie jadłam soczewicy, przypomniało mi się o niej dopiero teraz. Wykorzystałam ją do 
przygotowania zupki dla mojego niemowlaka. Zupkę można podawać w każdym wieku, jeżeli dziecko ma 
już rozszerzaną dietę od jakiegoś czasu, zaakceptowało posiłki to spokojnie możemy mu podać to danie.



Zapraszam na przepis!


Składniki:

- 1 duża pietruszka
- 1 duża marchewka
- 1/4 selera
- cebula
- czosnek - 1 duży ząbek
- skrzydełko z kurczaka (lub jakieś inne mięso)
- soczewica
- pomidory krojone bez skórki
- natka pietruszki

przyprawy: pieprz, majeranek


Jak zrobiłam zupkę?

Na zimną wodę wrzuciłam mięso, po krótkim czasie gotowania dodałam wszystkie warzywa (cebulę i czosnek też dodałam od razu). Jak już wszystko ładnie się ugotowało i nabrało smaku to dodałam soczewicę - tak mniej więcej pół szklanki, ale wszystko zależy od tego jak duży mamy garnek i ile w nim wody. Soczewicy ma być tyle żeby była dobrze widoczna w zupce. Jak soczewica się ugotowała to dodałam pół opakowania pomidorów krojonych bez skórki. Na sam koniec dodałam natkę pietruszki i przyprawiłam. 

Spróbujecie? Macie jakieś inne przepisy z wykorzystaniem soczewicy? 

Pozdrawiam!

Jeżeli dziecko wcześniej jadło wszystkie wymienione produkty w przepisie to niezależnie od wieku możemy podać mu zupę z soczewicą. Różnie dzieci mają rozszerzaną dietę, ale możemy przyjąć, że każde 7-miesięczne dziecko może jeść tą potrawę. 
*do 10 miesiąca życia zaleca się podowanie zup niegotowanych na wywarze mięsnym !!

28 komentarzy:

  1. Chyba w ogóle nie mam w domu soczewicy :/
    Ale kupię i wypróbujemy! :)
    Tak myślę, że można ją też zastąpić ryżem i dzięki tym pomidorkom wyszło, by coś na wzór pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tak zrobić, ale soczewica nadaje zupie fajnego, delikatnego smaku. Moim zdaniem warto spróbować :)

      Usuń
    2. Przede wszystkim soczewica ma o wiele więcej wartości odżywczych, niż ryż, więc nie warto z niej rezygnować na rzecz rafinowanego ryżu. Soczewica połączona ze źródłem wit C daje dobre źródło żelaza, które jest niezbędne dzieciom.

      Usuń
  2. Jakimi przyprawami doprawiła Pani zupkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarnym pieprzem i majerankiem :)

      Usuń
    2. Ja dla mojego 7 miesiecznego dziecka gotowałam zupe z soczewicy ale zamiast mieska dodałam rybe. Bardzo mu smakowało. Przepis jest prosty gotuje sie marchewkie pietruszkie i selera. Soczewice i rybe u mie był pstrag gotuje sie odzielne pozniej wszystko miksujemy. Mozna troche dodac koperku.

      Usuń
    3. Bardzo fajny pomysł, muszę go wykorzystać, bo Córka lubi rybę :)

      Usuń
  3. Wypróbuję, bo mój Hubiś bardzo lubi soczewicę. Nigdy nie dodawałam do zupy z soczewicy natki pietruszki, zawsze królował majeranek, jestem ciekawa smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeranek też dodałam, ale natka sprawia, że smak jest jeszcze bardziej wyrazisty, a po drugie ma dużo witaminy C, więc to samo zdrowie :-)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy przepis-koniecznie muszę wypróbować;) mogłaby Pani polecić coś dla 1.5 rocznego dziecka, które ma lekką anemię? Jakie produkty powinno spożywać? Z góry dziękuję za odpowiedź;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię osobny wpis dla dzieci z anemią. Pojawi się albo w weekend albo na początku przyszłego tygodnia. Jak długo dziecko było karmione piersią? I czy lekarz zalecił suplementację żelazem?

      Usuń
  5. Karmiony piersia byl bardzo krotki w sumie pol na pol z modyfikowanym. Niestety lekarz nie zalecil podawac preparatow z zelazem tylko sprobowac zmienic diete.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak najszybciej zrobię wpis jak żywić dziecko żeby suplementacja żelazem nie była potrzebna :)

      Usuń
  6. Dzień dobry, jestem "tutaj" od wczoraj, ale już mi się bardzo podoba :-)
    Co do zupki, to oboje z mężem od dawna bardzo lubimy indyjska zupę dahl z soczewicą, pomidorami i mlekiem kokosowym. Domyślam się, że nasz roczny Kazik nie może jeść wielu przypraw, które dodaję do tej zupy, ale zastanawiam się nad jej zmodyfikowaną wersją - i mam pytanie: czy mogę dać Mu mleko kokosowe? I co z pomidorami, czy te z puszki albo kartonika są ok, czy tylko ze słoika?
    Pozdrawiam i gratuluję wspaniałego bloga, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Mleko kokosowe może Pani spokojnie dać. Jeżeli chodzi o pomidory to najlepiej byłoby dać takie świeże, ale jeżeli nie ma takiej możliwości to proszę czytać etykiety. Im mniej składników tym lepiej. Wiadomo też, że żywność zamknięta w puszkach/kartonikach często potrzebuje konserwantów, ale to musi być napisane na opakowaniu.
      Bardzo się cieszę, że się Pani tutaj podoba i muszę przyznać, że takie komentarze bardzo mnie motywują. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. A ile gotuje się soczewica? I czerwona może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że może być. niewielka ilość wody i gotować 10-15 minut :-)

      Usuń
  8. A ja jutro zrobię zupę z soczewicą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego przepisu? Smacznego! :-)

      Usuń
    2. Zrobiłam :D Zamiast cebuli wkroiłam pora :D Pyszna była zupka, przepyszna. Chyba zaprzyjaźnię się z soczewicą :D

      Usuń
    3. Następnym razem też tak zrobię :) z soczewicą warto się zaprzyjaźnić :)

      Usuń
  9. Podobnie robie ja. Tylko jeśli chcesz zdrowo gotować nie dawaj pomidorów z puszki czy z pudełka . To same konserwanty. Wystarczy samemu sparzyć i obrać pomidory. Pozdrawiam. Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście da się kupić fajne, ekologiczne produkty bez konserwantów :)

      Usuń
  10. Dzieci do ukończenia pierwszego roku życia nie powinny jeść wywaru z mięsa - mięso dodaje się już ugotowane do gotowej zupy.
    Poza tym soczewica, zielona czy czerwona, kasza jaglana, biała kasza gryczna, quinoa czy na przykład amarantus są świetnym dodatkiem do obiadków dla niemowląt. Ps.: pomidory z puszki to kiepski temat, zdecydowanie lepiej skorzystać ze świeżych albo w sezonie zimowym z własnych weków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy ma Pani jakiś artykuł/książkę która mówi o tym, że dziecko nie powinno jeść wywaru do 1 roku życia? Wiadomo, że najlepsze są świeże produkty i zawsze to podkreślam, ale warto też wiedzieć, że jak nie ma sezonu na pomidory, to lepiej wybrać ekologiczne w puszce ;)

      Usuń
  11. Moje dzieci strasznie lubią zupkę brokułową, więc coraz im taką przygotowuje, mąż kupił mi w prezencie blender ronica, więc to o wiele ułatwia sprawę i zaoszczędza czas. Ale tą z soczewicy oczywiście też sprawdzę, dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszna zupka! Ja miałam mięsko z królika to wyszła aż słodka mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...