sobota, 19 lipca 2014

PRZEPISY DLA NIEMOWLAKA - DANIE W KOKILKACH

Długo zastanawiałam się co nowego przygotować Marysi do jedzenia. Chciałam żeby nowe danie było zrobione w piekarniku. Przypomniałam sobie o kokilkach i udało mi się je bardzo dobrze wykorzystać. Kolejny raz trafiłam w gust mojej Córki. Zapraszam na przepis!





Składniki:

0.5 marchewki
4 łyżki rozdrobnionego szpinaku
0.5 małej cebuli
1 ząbek czosnku
15g piersi z kurczaka
1 średni ziemniak
Bulion warzywny z przyprawami

Wykonanie:

Najpierw należy przygotować bulion warzywny. Następnie umyć i obrać wszystkie składniki. Ziemniaki pokrojone w talarki ułożyć na spodzie kokilek, następnie dodać szpinak, czosnek (starty), cebulę, pierś z kurczaka pokrojoną w kostkę. Na samą górę dodać startą na grubej tarce marchew i wszystko zalać bulionem. Pieczemy w 150-160 stopniach przez ok. 15 minut. Czas pieczenia zależy od tego jak grubo pokroimy składniki. Danie jest bardzo proste i szybkie do przygotowania. Z odrobiną soli i sosem beszamelowym na pewno będzie smakować też dorosłym :)


Smacznego! :-)


Jeżeli dziecko wcześniej jadło wszystkie wymienione produkty w przepisie to niezależnie od wieku możemy podać mu "danie w kokilkach". Różnie dzieci mają rozszerzaną dietę, ale możemy przyjąć, że każde 7-miesięczne dziecko może jeść tą potrawę. 
Mniej więcej do 1 roku życia podajemy dziecku tylko 10g mięsa, pod koniec pierwszego roku życia zwiększamy tą ilość do 20g

2 komentarze:

  1. Z jakich warzyw i przypraw zrobila Pani bulion? Przepis super!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bulion przygotowałam z marchewki, pietruszki, selera, cebuli i czosnku. A jeżeli chodzi o przyprawy to dodałam tylko pieprz czarny, majeranek i odrobinę tymianku :)

      Usuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...