niedziela, 22 stycznia 2017

Budyń z mleka modyfikowanego

Lubimy desery. Lubimy słodki smak. Lubimy deserami umilać sobie rodzinne spotkania. Nie ma w tym nic złego jeżeli są to dobrej jakości słodycze. A najlepiej jak przygotowujemy je samodzielnie w domu. Dzięki temu kontrolujemy ilość dodanego cukru, tłuszczu, nie musimy dodawać substancji konserwujących lub barwiących. Ogromną różnicę między deserem domowym, a tym z torebki można zauważyć, np. na budyniu. Dzisiaj mam dla Was przepis na budyń z mleka modyfikowanego. Ja wykorzystałam mleko modyfikowane kozie, ( kilka słów o nim -> tutaj)
ale każde mm będzie dobre.


Składniki

- 210 ml wody
- żółtko jaja
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- 7 miarek mleka modyfikowanego

Przygotowanie

W małej ilości wody rozrabiamy 7 miarek mleka modyfikowanego. W drugiej szklance znowu w małej ilości wody rozrabiamy mąkę ziemniaczaną i żółtko. Resztę wody gotujemy. Do wrzątku dodajemy mąkę z żółtkiem (szklanka numer 2), mieszamy do uzyskania konsystencji budyniu. Zdejmujemy z ognia i dodajemy mleko modyfikowane (szklanka numer 1), mieszamy i już nie gotujemy.

Do budyniu możemy dodać owoce lub sok owocowy.

Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Witam:) mam pytanie ale nie na temat... Co zrobic aby moj roczny synek wiecej pil wody? Pije wode do posilkow ( rzadko ale zdarza sie ze jej wcale nie chce) miedzy posilkami wcale nie pije moze malutki lyczek.... Ostatnio liczylam ile ml pije w ciagu dnia i wyszlo mi ok 25ml... W nocy czasem wypije drugie tyle a tak normalnie to nic... Chodze za nim z woda ale odpycha ja raczkami... Co robic? Dodam ze pije 3x po 180ml mm. Normalnie je warzywa owoce miesko....

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, czy napewno mozna do tak goracej masy dolac mm? Dlugo zastanawialam sie nad zrobieniem budyniu na mm, ale obawialam sie wlasnie tej temperatury. Z gory dziekuje za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja córa też uwielbia budyń :) Chcę jeszcze wypróbować te deserki <a href="https://humana-baby.pl/kategoria/deserki-mleczne/”>https://humana-baby.pl/kategoria/deserki-mleczne/</a> bo super smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...