poniedziałek, 14 kwietnia 2014

ZAPOMNIJ O TYM W CIĄŻY

Było już o karmieniu piersią, żywieniu niemowląt. Najwyższy czas wspomnieć o ciąży. Dla mnie to był najpiękniejszy okres w życiu! Ciąża była książkowa, czułam się bardzo dobrze od początku do końca. Nie miałam powodów do narzekania. Zabrakło mi trochę czasu na odpoczywanie i relaksowanie, ale za to na jedzenie zawsze znalazłam chwilę. Apetyt bardzo mi dopisywał. Najczęściej jednak miałam ochotę na to czego w domu nie było. Może to i dobrze, bo pewnie przytyłabym więcej niż 14kg. W ciąży można jeść prawie wszystko. Jakich produktów lepiej nie spożywać? Zapraszam do przeczytania!

źródło




Ananas
- świeży ananas zawiera enzym bromelinę, służącą do rozkładania białek
- bromelina może powodować krwawienia
- ananas w puszce zawiera niewielką ilość bromeliny

Bromelina zawarta w ananasie może powodować krwawienia. Jednak można jeść go w ciąży, ponieważ dopiero po zjedzeniu ok. 7 ananasów uzyskamy niebezpieczną ilość.
Crème brûlée
- można spożywać jeżeli został wytworzony z pasteryzowanych jajek
Sery
- spożywanie niektórych rodzajów serów niesie ze sobą ryzyko zakażenia listeriozą
(dojrzewające, niepasteryzowane)
Bazylia
 - w dużych ilościach wpływa na aktywność skurczową macicy. Nie należy stosować olejku bazyliowego
Tymianek
- duża ilość stymuluje macicę
- nie należy stosować olejku
Oregano
- dodawanie do potraw jest dozwolone, powoduje jednak redukcję poziomu żelaza w organizmie
- nie należy stosować olejku
Herbaty
z liści maliny - w końcowym etapie ciąży może przygotować macicę do porodu, nie jest zalecane picie przed 32 tygodniem ciąży
z szałwi - w dużych ilościach może stymulować macicę, nie wskazany olejek
zielona herbata - nie zaleca się picia w dużych ilościach - może powodować wady cewy nerwowej
Ryby
- białe - nie ma ograniczeń
- wędzone - niebezpieczne ze względu na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych - w skrócie są rakotwórcze
Skorupiaki
- można spożywać pod warunkiem, że są dobrze ugotowane

Inne
- wątróbka 
- peklowane mięsa
- otręby (w większych ilościach)
surowe i niedogotowane jaja
- pasztety



5 komentarzy:

  1. A dlaczego otręby są zakazane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawierają duże ilości błonnika, który hamuje wchłanianie witamin i składników mineralnych. Chyba najważniejsze jest, że hamuje wchłanianie żelaza, które jest bardzo ważne w ciąży i przeważnie kobiety mają problem z utrzymaniem go na odpowiednim poziomie. Zakazane są tylko w dużych ilościach :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Moja również była książkowa, piękny czas... choć ostani miesiąc okropnie się wlókł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ostatni był najdłuższy. Chociaż mój lekarz mi powtarzał, że jeszcze za tym 9 miesiącem zatęsknie i czasem po porodzie tak miałam :P

      Usuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...