wtorek, 21 lipca 2015

ZUPA Z CUKINIĄ DLA DZIECKA

Dlaczego warto jeść cukinię pisałam Wam tutaj. Dzisiaj chcę podzielić się z Wami nowym przepisem na zupę cukiniową. Szczerze mówiąc, to jestem ciekawa jak Wy wykorzystujecie cukinię. Jakie potrawy z niej przygotowujecie. Może podzielicie się ze mną swoimi przepisami? 



Teraz wróćmy do mojej propozycji.

Składniki:

- cukinia - średnia
- pierś z kurczaka/indyka
- cebula - o,5 małej
- czosnek - mały ząbek
- ziemniaki - 4 sztuki
- marchew - 1 sztuka
- olej rzepakowy

Przyprawy:

-pieprz
- majeranek
- ziele angielskie



Wykonanie:

W rondelku podsmaż na małej ilości oleju cebulę i czosnek, a po chwili dodaj pokrojonego w kostkę kurczaka/indyka. Po minucie dolej pół szklanki wody i wrzuć pokrojone w kostkę ziemniaki i marchewkę. 

W osobnym rondelku ugotuj cukinię, przypraw pieprzem i majerankiem, a następnie zblenduj. I dodaj do pierwszego garnka. 

Możecie pominąć drugi etap i dodać pokrojoną cukinię do zupy. Ja zrobiłam w ten sposób ze względu na Marysię. Moje dziecko nie przepada za nowościami, więc trzeba Ją stopniowo przyzwyczajać. 

A i pamiętajcie żeby odkroić końcówkę cukinii i sprawdzić czy nie jest zbyt gorzka. Jeżeli będzie, to nie używajcie Jej, bo zepsuje całe danie :)

Zupa smakuje jeszcze lepiej z dodatkiem kwaśnej śmietany.

Pozdrawiam

5 komentarzy:

  1. czy zupa wychodzi slodkawa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy cukinie trzeba obrac? czy bedzie pasowało jajko do tej zupki? chcialabym ugotowac dziecku... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obrałam. Będzie pasowało, ale zrezygnowałabym wtedy z ziemniaków i marchewki, bo to chyba byłoby już za dużo, ale proszę się kierować smakiem dziecka. :)

      Usuń
  3. świetny przepis.
    zapewne mój maluszek w najbliższym czasie go posmakuje.

    Zapraszam do siebie:) i czekam na więcej przepisów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...